Logo

Skupina AGEL je nejúspěšnějším poskytovatelem zdravotní péče
ve střední Evropě.

Bezpečný AGEL

Kodex bezpečí pro pacienty

Kodex bezpečí pro pacienty

Poslouchejte, ptejte se, komunikujte

  1. Seznamte se s vnitřním řádem nemocnice eventuálně ambulance.
  2. Dodržujte doporučení zdravotnického personálu.
  3. Chovejte se bezpečne k sobě a svému okolí – odevzdejte k úschově přinesené léky, cennosti, nemějte s sebou ostré předměty, střelné zbraneě apod.
  4. Buďte ve zdravotnickém zařízení pečliví při hygieně, myjte si často ruce – cíleně tím snižujete možnost vzniku nemocniční/nozokomiální infekce.
  5. Při svém pobytu ve zdravotnickém zařízení sdělte zdravotnickým pracovníkům své pochybnosti – tím, že nám je sdělíte, můžeme reagovat a společně je rešit.
  6. S důverou se obracejte na náš personál.
Nozokomiální infekce

Nozokomiální infekce

Infekce, které souvisí s pobytem v nemocnici.
Dodržujeme hygienu, dodržujte ji i vy

Co dělá nemocnice pro bezpečí pacienta:

  • Pacient je personálem informován o dodržování pravidel hygieny.
  • Pacient má možnost si vydezinfikovat ruce.
  • Lůžko pacienta je udržováno čisté.
  • Zdravotnický personál dodržuje pravidla hygieny rukou.
  • Personál používá předepsané osobní a ochranné pomůcky (ústenky, plášť, rukavice).

Co může pacient udělat pro své vlastní bezpečí

  • Poskytnout zdravotnickému personálu skutečné a úplné aktuální informace o svém zdravotním stavu.
  • Pravdivě informovat o aktuálních onemocněních v domácím prostředí (výskyt průjmu, chřipka, virové onemocnění - neštovice, příušnice….).
  • Informovat lékaře o svých cestách či pobytech v zahraničí za poslední rok, a pokud byl v zahraničí ošetřen, upozornit na tuto skutečnost.
  • Nepřijímat návštěvu, pokud byla v kontaktu s infekčním onemocněním nebo je sama nemocná.
  • Dodržovat pravidla osobní hygieny a pravidla hygieny rukou.
  • Upozornit lékaře na jakoukoliv změnu zdravotního stavu (teplota, kašel, bolest...) v průběhu hospitalizace či ošetřování na ambulanci.
Kodex bezpečí pro pacienty

Identifikace pacientů

Zajímáme se o vás a respektujeme vaši jedinečnost

Co dělá nemocnice pro bezpečí pacienta:

  • Má stanovená pravidla pro zjišťování totožnosti pacienta (identifikaci- dotaz na jméno a příjmení, kontrola štítku).
  • Provádí identifikaci pacienta vždy před podáním léků, krve, před odebíráním vzorků k laboratorním vyšetřením apod.
  • Provádí identifikaci pacienta vždy před vyšetřovacími a léčebnými výkony.

Co může pacient udělat pro své vlastní bezpečí:

  • Aktivně spolupracovat se zdravotnickým personálem.
  • V případě, že má pochybnost o správnosti své identifikace, okamžitě na tuto skutečnost upozorní zdravotnický personál.
Kodex bezpečí pro pacienty

Bezpečné podávání léků

Podáváme vám jen to správné

Co dělá nemocnice pro bezpečí pacienta:

  • Dodržuje zásady správného podávání léčiv.
  • Léky podává kvalifikovaný zdravotnický pracovník.

Co může pacient udělat pro své vlastní bezpečí:

  • Poskytnout zdravotnickému personálu aktuální, pravdivé a úplné informace o svém zdravotním stavu a mít k dispozici seznam a rozpis trvale užívaných léků při návštěvě ambulance nebo při příjmu do nemocnice.
  • Nahlásit při příjmu do nemocnice léky, které si přinesl. Z důvodu bezpečí je nutné léky předat zdravotnickému personálu k úschově.
  • Neužívat po dobu hospitalizace žádné léky bez vědomí zdravotníků. Předepsané léky mohou být negativně ovlivněny léky, které si „naordinuje“ sám.
  • Ptát se svého ošetřujícího lékaře, jaké léky dostává a proč je dostává.