Nabídka práce
Metodik / Compliance Officer
Místo výkonu: PrahaUrčeno pro: nezdravotnické profese
Do našeho týmu hledáme kolegu/kolegyni na pozici Metodik / Compliance Officer / příslušná osoba dle zákona č. 171/2023 Sb. o ochraně oznamovatelů.
Na pozici Compliance officer bude Vaším úkolem zejména:
- zajistit jednotný systém zpracování, evidenci, dohled nad zavedením a seznámením všech Zaměstnanců s Vnitřními předpisy upravující oblast Criminal Compliance Programu (dále jen „CCP“);
- podílet se na vytváření závazných pravidel v oblasti přípravy a vydávání vnitřních předpisů a v oblasti Criminal Compliance u společností Skupiny AGEL;
- správa a údržba evidence a přehledu vnitřních předpisů v elektronickém systému společnosti AGEL a.s.
Na pozici Metodik bude Vaším úkolem zejména:
- kontrola dodržování Skupinových předpisů, Vnitřních předpisů a dalších pravidel v oblasti Compliance;
- metodické vedení, proškolení a kontrola Zaměstnanců společností Skupiny AGEL CZ pověřené výkonem činností souvisejících s oblastí Compliance a v oblasti prevence proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu a nově také dle Zákona o ochraně oznamovatelů (dále jen „ZOO“);
- metodické vedení pověřené příslušných osoby v dceřiných společnostech Skupiny AGEL CZ;
- v rámci prevence proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu plnění v souladu s příslušnými Právními předpisy úkoly kontaktní osoby;
- kontrola zavádění a dodržování vnitřních předpisů na základě tzv. TOP Standardu vycházejícího z mateřské společnosti, seznamování zaměstnanců samotné společnosti s vydanými TOP Standardy a všemi vydanými VP; aktualizace VP;
- vyvěšování/zveřejňování VP vybraným dceřiným společnostem, kde vykonává činnost metodik;
- předkládání návrhů na opatření k odstranění nedostatků zjištěných na základě nahlášených incidentů nebo kontrol;
- kompletace Organizačního řádu společnosti AGEL a.s. a revize Organizačních řádů dceřiných společností před tím, než jsou předkládány ke schválení dotyčným dozorčím radám;
- spolupráce se zpracovateli/garanty při vydávání nových VP, resp. pravidelných revizích;
- provádění veškeré správy související se stanoveným portálem (na sharepointu) a telefonickým číslem pro oznamování skutečností v korelaci zákona č. 171/2023 Sb., o ochraně oznamovatelů.
Jako příslušná osoba dle zákona č. 171/2023 Sb. budete:
- plnit úlohy této osoby u určených dceřiných společností Skupiny AGEL, které nemají vlastní administrativní správu a tyto činnosti zabezpečuje AGEL a.s.;
- přijímat a posuzovat důvodnosti oznámení podaného oznámení;
- navrhovat Statutárnímu orgánu příslušné společnosti Skupiny AGEL opatření k nápravě nebo předejití protiprávnímu stavu v návaznosti na podané oznámení, ledaže by tímto postupem mohlo dojít k prozrazení totožnosti oznamovatele nebo osoby podle § 4 odst. 2 písm. a) až h) ZOO;
- zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o kterých jste se dozvěděli při výkonu své činnosti podle, a to i po ukončení výkonu této činnosti, pokud ZOO nestanoví jinak
Kvalifikační požadavky:
- praxe v oboru min. 3 roky,
- SŠ/VŠ vzdělání (zaměření na oblast právní, IT, compliance či risk management),
- PC znalosti – odborné dovednosti a práce na SharePointu, v elektronických databázích, manažerských programech, zpracování externích přehledů a prezentaci v PPT,
- ŘP sk. B – aktivní řidič,
- znalost angličtiny na základní úrovni,
- bezúhonnost.
Odborné znalosti a dovednosti, které od kandidáta požadujeme:
- Znalost pravidel legislativního procesu, přípravy a vydávání vnitřních předpisů.
- Znalost právních předpisů a norem vztahujících se k problematice ochrany osobních údajů, Criminal Compliance, krizového řízení a opatření proti praní špinavých peněz a financování terorismu.
- Znalost zákona č. 171/2023 Sb. o ochraně oznamovatelů, AML.
- Orientace v problematice ochrany osobních údajů, spisové služby a řízení rizik.
Osobnostní předpoklady:
- samostatnost, spolehlivost, časová flexibilita, proaktivní a systematický přístup,
- efektivní komunikace, prezentační schopnosti,
- odolnost vůči stresu,
- týmová spolupráce,
- dodržování standardů a stanovených termínů pro realizaci zadaných úkolů.
Nabízíme:
- práci na plný úvazek,
- 25 dnů dovolené + 3 dny pracovního volna navíc (po roce v zaměstnání),
- příspěvek na životní pojištění a penzijní připojištění (po roce v zaměstnání),
- stravenková karta,
- možnost odborného vzdělávání,
- částečně dotovanou MULTISPORT kartu,
- Cafeteria,
- rekondiční pobyty, slevy a mnoho dalších výhod.
Místo výkonu práce:
- Praha / Prostějov / Ostrava - pracoviště budete mít na jedné z našich centrál, která bude nejblíže Vašemu bydlišti
Nástup:
- ihned, popř. dle Vašich možností